ECOLOGIE

De vrije schrijvers
Plaats reactie
Gast

ECOLOGIE

Bericht door Gast » 19-12-2009 17:22

Als het ons te heet onder onze voeten word ,,, kunnen wij altijd nog verhuizen ,,, wel een beremuts met oorwarmers meenemen , maar met onze enorme CO2 uitstoot zal het ook daar weldra warmer worden !!!

Afbeelding

'Superaarde' ontdekt buiten zonnestelsel

PARIJS - Buiten ons zonnestelsel is een planeet met veel water ontdekt. De zogenoemde exoplaneet GJ 1214b is veel kleiner en koeler dan eerder aangetroffen exoplaneten en lijkt ook meer op de aarde dan alle andere.

Dat stellen wetenschappers van het Harvard-Smithsonian Centrum voor Astrofysica. De ontdekking van de 'Superaarde' betekent een belangrijke stap voorwaarts bij de zoektocht naar werelden die op de aarde lijken, aldus een commentaar in het woensdag verschenen tijdschrift Nature.

De planeet is ongeveer 42 lichtjaren van de aarde verwijderd en heeft een radius die bijna 2,7 keer zo groot is als die van de aarde. Mogelijk is drie vierde bedekt met water en ijs. Ook zijn er aanwijzingen dat GJ 1214b een atmosfeer heeft. Ondanks het voorkomen van water lijkt de Superaarde te warm voor leven zoals op aarde.

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-12-2009 17:28

Mooie foto en ik vind je onderschrift heel goed. :D

Gast

Bericht door Gast » 19-12-2009 17:35

Ik snap de Poll niet.. :roll:

Gast

ECOLOGIE

Bericht door Gast » 19-12-2009 17:35

Met deze nieuwe topic wil ik proberen meer aandacht te vragen voor onze INTERNATIONALE milleuproblematiek.
Wij als aardklootbewoners bevinden zich in een zéér gevaarlijke tijd , waar weinig mensen nog notie van hebben.
Als leeraar ecologie wil ik een sluier oplichten van de gevaren die vooral Nederland en Bangladesh verkeren.
De politiek met haar oerdomme gedrag , dat gebaseerd is op kortzichtigheid en gebrek aan daadkracht , er moeten eerst 10.000 landgenoten verzuipen alvorens dit impotente stelletje onbenullen bereid zijn om "iets" te doen aan het nu snel stijgende water.
Alleen al Groenland verliest nu jaarlijks 20 km van haar ijsmassa,s per jaar , dit water moet toch ergens naar toe ?
Wij rekenen nog niet mee de poolgebieden.
Laat jullie niet in slaap sussen door het koudefront wat wij nu beleven , in Africa is het al jaren gortdroog en kent men de """natte moessons """ al lang niet meer !

Graag jullie medewerking door veel reakties en opinies , voors en tegens dit maakt het boeiend en vormen wij een groep die bij regeringsverandering aan de bel kunnen trekken !
U zij gegroet.

Soef
opperhoofd
opperhoofd
Berichten: 8912
Lid geworden op: 06-10-2009 16:56

Bericht door Soef » 19-12-2009 17:48

Ik vind al dat millieu geleuter maar helemaal niks , het enige waar ik het non stop in merk is mijn portomonee !

En die word door al dat geleuter steeds meer "belast" !

Laten die z.g. overheden en hoogwaardigheidsbekleders eerst maar het "goede voorbeeld" geven , veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder van onzin ambtenaren , veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder van die waanzinkantoren , veeeeeeeeeeeeeeeeeel kleinere "dienstauto,s , koningklijk huis met gewoon lijndiensten mee , geen onzin deelname aan z.g. vredesmissie,s , veeeeeeeeeeeeeeel lagere belastingheffingen op brandstoffen etc .

En als dat allemaal gebeurd is kom dan nog eens bij mij zeveren of ik de biobak "wil " gebruiken !

Want het draait volgens mij alleen om de portomonee van de burger , die geplundert moet worden !
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-12-2009 18:12

Men wil de weg tusssen Venlo en Maastricht verbreden .

HIER ZIJN 70 VERGUNNINGEN VOOR NODIG (JA U LEEST HET GOED !)

ONBENULLEN ,, ECHT

Gast

Bericht door Gast » 19-12-2009 18:43

Ik vind dat alternatieve energiebronnen best onderzocht mogen worden en gesubsidieerd, zijn we niet alleen afhankelijk van de olie. Wijken met zonne-energie panelen en windmolens zijn ook experimenteel, waarom ook niet? Af en toe zie ik hier ook zonnepaneeltjes in een eenzaam dak.

Een vriend van mij woont sinds een paar jaar in een nieuwbouwflat, zijn gasgebruik is een stuk lager dan in zijn vorige woning, door de isolatie en zo. Ik geloof best dat er schade is, als je naar discovery naar de natuur documentaires kijkt, blijkt dat de pesticiden en nog meer van het vergif in alle hoeken en gaten van de aarde zit. Bovendien schijnt het zo te zijn, dat in Amerika borstkanker en millieuvervuiling samen gaat.

Soef
opperhoofd
opperhoofd
Berichten: 8912
Lid geworden op: 06-10-2009 16:56

Bericht door Soef » 19-12-2009 18:51

Garry-Sosua schreef:Men wil de weg tusssen Venlo en Maastricht verbreden .

HIER ZIJN 70 VERGUNNINGEN VOOR NODIG (JA U LEEST HET GOED !)

ONBENULLEN ,, ECHT
Garry is dat niet gewoon om weer een zooitje van die onbenul ambtenaren aan het "( uit ) vreten" te houden , ik krijg de kots van al die onzinnige lieden die zich overal mee bemoeien !

Ik had al jaren ( 16 jaar ) een hokje boven op mijn keukendak staan , waar nooit niemand last van had of klaagde .

Vroeger zaten er parkietjes voor mijn zoon in , ineens toen we rot hout gingen vevangen en schilderen .

Kregen we zo'n gemeente onbenul op ons nek , duizenden euro's proceskosten etc.

Het is gloeiende gloeiende ons eigen koophuis !

Ik stook op hout bellen buurtbewoners gloeiende gloeiende de staatsgestapo Afbeelding dat het stinkt , ach ze kunnen me allemaal :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-12-2009 20:36

Bettina schreef:Ik vind dat alternatieve energiebronnen best onderzocht mogen worden en gesubsidieerd, zijn we niet alleen afhankelijk van de olie. Wijken met zonne-energie panelen en windmolens zijn ook experimenteel, waarom ook niet? Af en toe zie ik hier ook zonnepaneeltjes in een eenzaam dak.

Een vriend van mij woont sinds een paar jaar in een nieuwbouwflat, zijn gasgebruik is een stuk lager dan in zijn vorige woning, door de isolatie en zo. Ik geloof best dat er schade is, als je naar discovery naar de natuur documentaires kijkt, blijkt dat de pesticiden en nog meer van het vergif in alle hoeken en gaten van de aarde zit. Bovendien schijnt het zo te zijn, dat in Amerika borstkanker en millieuvervuiling samen gaat.
Betina ,,, er zijn verschillende schadelijke gassen , de meest schadelijke zijn { CO2 , Methaan en CFK gassen, deze zijn verantwoordelijk voor de enorme schade aan de ozonkap.
Het eiland Curacao heeft een raffinaderij , de mensen die aan de zuid-westzijde wonen , vertoont de helft longklachten waaronder longkanker,
De regering weet hier vanaf en doet NIETS !
De USA heeft een vetzuchtprobleem , veroorzaakt door juckfood (Hamburgers etc ) hier zitten zoveel hormonen in dat meisjes van 8 een volwassen lichaam hebben en menstrueren , 52 % van de bevolking daar is veel te dik.
Nederland is vol , 15000.000 mensen op een heel klein plekje , bijna 700 km file op een slechte maandagmorgen , slecht OV, gebrek aan huisvesting door de 100 duizenden "gelukzoekers " die Nederland binnen komen, vertegen woordigen gezamelijk een enorme vervuiling wat nauwlijks op te lossen is , mits er een regering komt die radicaal de zaken aanpakt, heel jammer maar waar !
Nederland wil graag schone energie , heel goed ! Maar het Nationale Butget word nog steeds verkeerd uitgegeven , onzinnige oorlog in Afganistan , Koningshuis wat 140 miljoen kost , kosten voor de opvang van de "gelukzoekers" (de goede daargelaten) kosten meer dan 1000 miljoen ! 50 % van de amtenaren is overbodig !
Deze ,,, en nog veel meer van deze ellende , maakt enorm veel geld vrij voor alternatieve energie , minder burocratie , meer vrijheid en de echte rijken wat minder rijk en de arme wat rijker !!! Onzin ??? Welnee !!!
Maar zolang het CDA regeerd blijft deze ellende voorduren dit is de meest A-sociale partij.
Als men niet een vogelhuisje op zijn dak mag verbouwen of zijn huis mag schilderen in de kleur die hij/of zij wil is er geen publieke vrijheid.
Als men doorgaat met al die verkwistende uitgaven zal , "ECOLOGIE" een ondergeschoven kindje blijven.

Gast

Ecologie

Bericht door Gast » 19-12-2009 21:26

Garry Sosua , U zit op de verkeerde site. U bent een

rooie rakker , zoals alle anderen ,en een vriend van oud min. Jan Pronk.

Deze site is bedoeld voor mensen die positief in het leven willen staan en

geloven in de toekomst , en zeker niet zitten te wachen op bangmakerij.

Voor dergelijke poppekast verhalen verwijs ik U graag door naar de site

van de Telegraaf waar zo'n artikel binnen 30 min zou zijn gegumd.

Lijkt mij voor U de berste oplossing. Prettige Feestdagen.!!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie