ECOLOGIE

De vrije schrijvers
Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 22:22

Het ijs van Groenland is nu in Europa 8)

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 22:31

Ik hoorde op de radio dat in Rusland de meeste sneeuw gevallen is in meer dan 100 jaar :shock:

Brrr... :wink:

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 21-12-2009 22:57

Is´t Echt? schreef:Ik hoorde op de radio dat in Rusland de meeste sneeuw gevallen is in meer dan 100 jaar :shock:

Brrr... :wink:
Als we nietwerkwillende allochtonen daar nu eens detacheren om sneeuw te ruimen?
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 23:05

Joannes den Hollander schreef:
Is´t Echt? schreef:Ik hoorde op de radio dat in Rusland de meeste sneeuw gevallen is in meer dan 100 jaar :shock:

Brrr... :wink:
Als we nietwerkwillende allochtonen daar nu eens detacheren om sneeuw te ruimen?
En wat doen we dan met de nietwerkwillende autochtonen? Daar sterft het namelijk ook van.

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 23:05

Strak plan...Ik stem VOOR :wink: :twisted:

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 23:06

edelachtbare schreef:
Joannes den Hollander schreef:
Is´t Echt? schreef:Ik hoorde op de radio dat in Rusland de meeste sneeuw gevallen is in meer dan 100 jaar :shock:

Brrr... :wink:
Als we nietwerkwillende allochtonen daar nu eens detacheren om sneeuw te ruimen?
En wat doen we dan met de nietwerkwillende autochtonen? Daar sterft het namelijk ook van.
Doe mogen vast hier beginnen met sneeuwruimen :wink:

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 23:08

Is´t Echt? schreef:
edelachtbare schreef:
Joannes den Hollander schreef: Als we nietwerkwillende allochtonen daar nu eens detacheren om sneeuw te ruimen?
En wat doen we dan met de nietwerkwillende autochtonen? Daar sterft het namelijk ook van.
Doe mogen vast hier beginnen met sneeuwruimen :wink:
Kijk, dat noem ik nu nadenken.... :lol:

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 21-12-2009 23:31

edelachtbare schreef:
Is´t Echt? schreef:
edelachtbare schreef: En wat doen we dan met de nietwerkwillende autochtonen? Daar sterft het namelijk ook van.
Doe mogen vast hier beginnen met sneeuwruimen :wink:
Kijk, dat noem ik nu nadenken.... :lol:
Goed zo, jullie hebben allemaal goed nagedacht. :lol:
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 21-12-2009 23:58

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 00:34

NEDERLAND IS NIET KLAAR VOOR EXTREEM WEER !


BILTHOVEN - Nederland is niet voorbereid op de risico's van extreme of versnelde klimaatveranderingen. Op het gebied van volksgezondheid, landbouw en natuur moet nog veel onderzoek worden gedaan. Dat hebben wetenschappers aangegeven in een rapport dat ze hebben opgesteld in opdracht van minister Jacqueline Cramer (Milieu).

Nederland is wel klaar voor een extreme zeespiegelstijging en overstromingen van rivieren. Dat is mede de verdienste van de commissie-Veerman die zich boog over de bescherming van de Nederlandse kust, liet een woordvoerster van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) dinsdag weten.

Afbeelding

Volgens de deskundigen van het PBL, weerinstituut KNMI en Wageningen Universiteit (WUR) ligt een extreme klimaatverandering niet echt voor de hand. Mocht het weer toch zo ernstig omslaan, dan is de impact groot, stellen zij.

De wetenschappers vinden dat onder meer moet worden gekeken naar een snellere opwarming van de aarde dan waar tot nu toe vanuit is gegaan. De gevolgen van hogere temperaturen kunnen wereldwijd zeer groot zijn, zeggen ze. Het Amazoneregenwoud en de noordelijke naaldbossen kunnen er door afsterven. Deskundigen moeten op zoek naar waarschuwingssignalen die een versnelling van de klimaatverandering aangeven, zodat op tijd kan worden ingegrepen, schrijven ze in het rapport.

Bovendien concluderen zij dat er op bestuurlijk niveau te weinig wordt nagedacht over hoe Nederland zich kan indekken tegen extreme klimaatrisico's. Dat staat volgens hen zelfs nog in de kinderschoenen. Ze vinden dat er onderzoek moet komen naar beleidsmaatregelen die bijvoorbeeld de uitstoot van broeikasgassen in een rap tempo verminderen. Koolstofdioxide (CO2) is zo'n gas en een boosdoener in de opwarming van de aarde.

Plaats reactie