ECOLOGIE

De vrije schrijvers
Gast

Bericht door Gast » 17-01-2010 22:43

wilhelmus johannes schreef:Brandstof is straks ook geen probleem meer, via kernfusie schijnt het al mogelijk te zijn.
Dus kan je een hele poos vooruit.

Met de huidige kennis zijn wij in staat motoren te bouwen die de maximaal de halve lichtsnelheid kunnen halen, de bekenste is de ionenmotor. Op dit moment is er al een ionenmotor in ontwikkeling die een reistijd naar mars normaal 6 maanden terug brengt naar een reistijd van 39 dagen’.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2010 23:43

Yes my friend , maar vergeet niet dat deze planeet niet zo ver weg is, de "ondekte" intresante planeet ligt op een afstand van pak,m beet 41 lichtjaren , ook niet zo ver als de techniek zoals jij beschrijft optimaal benut word , komt nog bij dat er in de ruimte geen weerstand is , ook door eerst van planeet naar planeet te reizen , daarom heen draaien om meer snelhied te krijgen , dan krijg je hetzelfde effect als een kogelslinger heel sneel om de as gaat en zo de snelheid vele malen verhoogt !!!

Mede door de verlengde levensduur van de mens van zeker 110 jaar oud zal het mogelijk zijn ook verre reizen te maken.

Goeie posting !!!!! 8) 8) 8)

Gast

Bericht door Gast » 18-01-2010 14:36

Nu er weer een nieuwe frisse wind in de "Vrije mening" waait en bijna alle deelnemers een positieve inbreng hebben, lijkt het mij goed om ook mijn bijdrage weer te leveren aan deze belangrijke site.
Politiek hebben wij volop informatie met de topic van diverse posters, zo dat is vooral op dit moment, met de overgang van een politieke catastrove , naar een CHANCE via Barack Obama in het licht gezet , J.P.B met het lusteloze kabinet.
Ecologie,,, is weinig aan bod gekomen zo een topic samen met wetenschap lijkt mij ook wel nuttig. (graag uw mening)
Ekologie is bewezen een topic waar zéér veel belangstelling voor is , speciaal mensen die ver in de horizon kunnen kijken , maar ook de vinger aan de pols van vandaag kunnen houden, om onze toekomst veilig te stellen door VANDAAG[/b] maatregelen te nemen !

Wij kunnen dit stimuleren door er over te praten , schrijven , maar ook deel te nemen aan akties die bedoeld zijn om onze prachtige natuur te verbeteren of te onderhouden.
In de nu volgende artikelen hoopp ik samen met jullie stap voor stap alle aspecten te belichten die belangrijk zijn voor ons ekologisch welzijn.

Gast

Bericht door Gast » 20-01-2010 17:28

De realiteitzegt dat wij met z,n allen moeten proberen balans te houden in verantwoord produceren en ecologie moeten bedrijven , dus het schoonhouden van onze direkte omgeving , overdrijvenb is een andere zaak , of politiek bedrijven met dit onderwerp (Al Gore)

Mijn probleem is wanneer is ecologie belangrijker dan economische vooruitgang.
Hoe weeg je de belangen tegen elkaar af.
Ik snap wel dat de mangrove bosjes belangrijk zijn maar hoe belangrijk is de diversificatie van hagedissen.?
Mogen we ratten en de malaria mug uitroeien.
Nu is gebleken dat het uit roeien van haaien ook niet zo'n goed idee is.
Mogen we bepaalde bacteriën en virussen uitroeien??
Mogen we woestijnen "uitroeien"en daar vruchtbare gronden van maken.
Mogen we polders maken en stukken zee dempen.

Het klimaat verandert daar zijn we allemaal van overtuigd maar hoe groot is ons invloed daarop?Door het invoeren van het duurzame boodschappen tasje is het inkomen van de jongens bij de supermarkten met 50% gedaald want nu draagt bijna iedereen zijn grote zak gevuld zelf. Hoe schadelijk waren die kleine plastic zakjes? Werden ze al niet in de meeste huishoudingen weer gebruikt.? Nu moet ik ze apart kopen voor mijn kleine vuilnisemmers.

Gast

Bericht door Gast » 21-01-2010 14:45

]WERELDCRISIS EN EKOLOGIE [/b]
________________________________

NU DE WERELD MET ANGST EN ZWEET NAAR HET KOMENDE JAAR KIJKT , MASSAONTSLAGEN, GELDPROBLEMEN, EN VEEL LANDEN ZONDER LEIDERS , zoals Europa en US , (om maar een voorbeeld van vele te noemen)

2). De Wereld gaat ook geteisterd onder de vraag ,,, hoeveel schuld hebben wij nu echt aan de Klimaat of temperatuurswisseling ?
Want inderdaad het is waar excessen zijn goed waarneembaar, zowel naar koud als warm !
Het enige wat voor de mens waardevol is ,,, waar gaan wij in de komende jaren naar toe ?

Moeten wij echt onze dijken verhogen of is het allemaal flauwekul ?
Ik heb het al eerder gezegd en zal het herhalen, zoveel geleerden/wetenschappers zijn pro en contra , ijstijd of verzengende hitte.
Zelf geloof ik dat het wel mee zal vallen , dat de soep niet zo heet is als dat het word opgediend.
Wil natuurlijk niet zeggen dat wij maar eindeloos door kunnen gaan met onze aardkloot de verzieken met allerlei schadelijke stoffen, dat moet toch een keer worden betaald op de ene of andere manier.

Zo Forumvrienden ik geloof stellig dat wij moeten uitkijken naar alternatieven , op het gebied van energie, industrie en leefgewoonten.
Nu onze vriend Obama goed aanslaat bij vooral de nabije buren , is voor hem de weg open om echt de grote """CHANCE""" in te voeren.

Gast

Bericht door Gast » 22-01-2010 17:38

PERSBERICHT

Wassenaar, 21 januari 2010

MILLENNIUMGEMEENTE WASSENAAR HELPT HAÏTI AAN WATER

Via de stuurgroep Millennium is er een concreet verzoek gedaan door Somonca, een ecologisch bedrijf gevestigd in de Dominicaanse Republiek, die financiering vraagt voor een actie om twee maanden water te leveren aan de slachtoffers van de aardbeving in Haïti.

De Wassenaarse gemeenteraad heeft besloten tot verdubbeling van particulier geworven gelden tot een maximum van € 1 per inwoner. Hiermee wordt een concrete bijdrage geleverd aan het oplossen van de drinkwaterproblematiek in het rampgebied.
Inzamel actie op 30 januari a.s.
Op zaterdag 30 januari zal in Wassenaar hiervoor een inzameling plaatsvinden welke wordt georganiseerd door Wereldwinkel Wassenaar. Ook de Wassenaarse Winkeliersvereniging heeft haar medewerking toegezegd.

Initiatief van Somonca (www.somonca.com) Garry is vice-president van "SOMONCA INC "

Het drinkwater gaat naar tien keukens waar eten wordt gemaakt voor de slachtoffers. Er wordt door Nederlanders een ter plaatse een beschikbare vrachtwagen ingeschakeld, die met 10 stuks 350 gallonwater tanks, de tien keukens bevoorraadt. Op de vrachtwagen zit een kraan die per keuken deze 350 gallon tanks aflevert. De vrachtwagen gaat vervolgens iedere dag de lege tanks in de keukens ophalen verwisselt deze voor de volle tanks. Het project duurt twee maanden, indien nodig langer, waarna Somonca de tanks schenken aan een kindertehuis, hospitaal of ander goed doel.

Via Netherlands Water Partnership wordt nog bezien of het project ook onder de verdubbelingsregeling van Minister Koenders gevoegd kan worden.

Gast

Bericht door Gast » 22-01-2010 18:01

Beste Garry,

Ik neem aan dat je "verandering" bedoelt (change) i.p.v. "kans" (chance)?

Verder ben ik het totaal niet eens met sinterklaas koenders zijn "verdubbelings beleid".
Daar mag je uiteraard anders tegenaan kijken.

Gast

Bericht door Gast » 22-01-2010 18:10

Ik ben het alleen maar mee eens als er NIETS aan de strijkstok blijft hangen !
Ik ben het helemaal NIET eens met dit regeringsbeleid ! Maar daar heb jij ook geen problemen mee.
Voor mij is het belangrijk dat deze arme stakkers geholpen worden en deze in hun EIGEN land een toekomst hebben !!!
Dan krijgen wij ze ook niet op onze nek . Waar of niet waar ????
Mijn werk is onderwijs en ontwikkeling , dit geld word goed besteed.

Groetjes Garry

Gast

Bericht door Gast » 22-01-2010 18:41

Garry-Sosua schreef:Ik ben het alleen maar mee eens als er NIETS aan de strijkstok blijft hangen !
****************************************
Dat is dus de vraag.
Ik heb een aantal jaren in Sri Lanka gewoond, na de Tsunami en dus na al het ingezamelde geld.
Als je naar Galle ging (het zuiden waar de Tsunami heeft huisgehouden) stonden er nog steeds tentenkampen!
Heb je wel enig idee wat je al niet met alleen maar 1 miljoen kan doen daar?
1000 Euro is daar al een ontzagwekkend bedrag...........
En er zijn vele, vele miljoenen binnengekomen
.
Ik heb ze daar niet gezien!
*******************************************
Ik ben het helemaal NIET eens met dit regeringsbeleid ! Maar daar heb jij ook geen problemen mee.
****************************************
[i]Nee, ook ik ben het er absoluut niet mee eens.[/i]***********************************
Voor mij is het belangrijk dat deze arme stakkers geholpen worden en deze in hun EIGEN land een toekomst hebben !!!
Dan krijgen wij ze ook niet op onze nek . Waar of niet waar ????
*************************************************
[i]Dat is uiteraard waar. Maar worden ze ook geholpen? Ik heb het afgelopen jaren nauwelijks gezien.
Toen ik kind was spaarden we al melkfles dopjes voor de arme kinderen in Afrika.
En nu?????
We zijn nog geen moer opgeschoten, terwijl er miljarden heen gegaan zijn.[/i]**************************************************

Mijn werk is onderwijs en ontwikkeling , dit geld word goed besteed.
**************************************************
[i]Jij zegt het, ik geloof het niet!
Er zijn veel te veel tegenbewijzen.[/i]
Sorry, maar ik krijg dit niet helemaal duidelijk op schrift. :(
Het programma is niet helemaal toegespitst op antwoorden in een betoog.

Gast

Bericht door Gast » 23-01-2010 13:19

,,, I bet Jim Jones is tooling around hell right now green with envy over the mind manipulation the global warming greenies are wielding upon our culture.

We’ve got green jobs, green cars, green dogs, green houses, green toilet paper and environmentally friendly green condoms. Everything now must become green or it is gone, mama. I’m sure Kermit the frog, iguanas, the Grinch, the Creature from the Black Lagoon and Gumby are seriously ticked off regarding the liberal alarmists’ hysterical hijacking of the color they have previously owned, loved and profited from for so many years.

I’m an oil painter, and as an artist I, naturally, love colors—all kinds of colors—but not anymore. Because of the global warming alarmists, as of right now, I officially hate the color green (nothing personal, green). I’m just sick of hearing about you. You are everywhere. It’s that whole overexposure thing . . . that Kathie Lee Gifford, incessant yacking about Cody and Cassidy mind numbing malaise that just the mention of your name now spawns.

Because of the sick amount of cash involved, both sides of the political aisle have drunk so much of the Global Warming Kool-Aid that they are peeing green, and if we the sheeple don’t lock step to these unhinged fascist demands then we’re the devil, Bobby Boucher.

Hierboven aangetoont dat sommige zaken rijkelijk worden overdreven soms in het belachelijke !
Vergeet niet dat er POLITIEK misbruik is door slimmerikken die uit de ellende , angst of onkunde van het "volk" een slaatje uit de willen uit de verwarring die over dit thema bestaat.

In grote lijnen ben ik het met edelachtbare eens, CO 2 is niet de allesverwoester zoals men die graag wil afspiegelen , in tegendeel , deze materie bestaat al sinds mensenheugenis of sinds de aarde bestaat !

De uitstoot op dit moment is wel zorgelijk , omdat dir gepaard gaat met veel indutrieel afval (ISLA)_ zo in dit opzicht zijn wij verplicht om onze wereld schoner te maken.
Maar alles de titel GROEN te geven is echt iets wat te maken heeft met politiek of winstbejag.



Vrienden van de "Wuz- zonderGum,,, ik neem waar dat u goed bezig bent en positief schrijft over allerlei intresante onderwerpen , ga zo door !!!
Momenteel ben ik aan een gigantisch ekolkogie- proyect bezig , (het grootste uit mijn ekologiegebeuren hier in de noordkust , ik heb er al iets over verteld , dit zal een positieve wending geven aan het vervuilde eiland hier vooral aan de noordkant.
Later zal ik hierover wat meer gaan schrijven , omdat dit ook zeker voor de Dominicaanse Republiek en Haiti kan helpen om stabieler klimaat op te bouwen via de natuur.

Plaats reactie