Nieuw Nederlands Volkslied

De vrije schrijvers
Plaats reactie
Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Nieuw Nederlands Volkslied

Bericht door Joannes den Hollander » 22-12-2009 00:21

Om de integratie te bevorderen is het een goed idee om ons volkslied te kunnen zingen. U begrijpt dat dit voor onze nieuwe Nederlanders ernstige religieuze problemen geeft.


Is toch geen probleem! We moeten ons gewoon een beetje aanpassen.

De Nederlandse cultuur bestaat tenslotte niet. HKH prinses Maxima heeft het zelf gezegd.


Het Suleiman

Een moslim van geboorte
ben ik, van Arabisch bloed,
den oemmah getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een slaaf van Allah
ben ik, vrij onverveerd,
De enige God Allah
heb ik altijd geëerd.

Na 't zuur zal ik ontvangen
van God mijn Heer dat zoet,
daarna zo doet verlangen
mijn vorstelijk gemoed:
dat is, dat ik mag sterven
met eren in dat veld,
een eeuwig rijk verwerven
als een getrouwen held.
Pugna Pro Patria

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 22-12-2009 00:25

Uiteraard heb ik tegen gestemd. Maar als links aan de macht zou blijven zou ik hier niet gek van op staan te kijken.

Met Geert Wilders zal dit nooit lukken. Met de Patriottistische Nederlanders ook niet.

Persoonlijk zie ik, als Geert aan de macht komt, het originele Volkslied weer ingevoerd worden.

U weet wel.

Wiens Neerlands bloed door d ádren vloeit
van vreemde smetten vrij enzovoort.
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 00:30

Ik kan jullie een heel eind volgen, maar wanneer heb je Nederlands bloed door de aderen stromen?
Krijgen al die mensen die zich zeer Nederlands voelen met ons land verbonden zijn en zo hun best doen die kans dan niet? Blijf je dus eens een buitenlander altijd een buitenlander? Hier ben ik het niet mee eens.
Stel mijn dochter trouwt een man van niet westerse komaf ,zeer geïntegreerd en verbonden met ons land. Die twee krijgen kinderen ja ik zou het toch wel heel erg vinden als men gaat zeggen dat mijn kleinkind geen echte Nederlander is en geen Nederlands bloed door de aderen heeft stromen. Ik weet zelf dat de grootmoeder van mijn man een rasechte Italiaanse was . Dus is hij niet helemaal "zuiver"dan? Mijn kind ook niet? Waar begint dat zuivere bloed en waar houdt het op?

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 22-12-2009 00:38

Limbogirl schreef:Ik kan jullie een heel eind volgen, maar wanneer heb je Nederlands bloed door de aderen stromen?
Krijgen al die mensen die zich zeer Nederlands voelen met ons land verbonden zijn en zo hun best doen die kans dan niet? Blijf je dus eens een buitenlander altijd een buitenlander? quote]

Zolang ze dit niet zingen is er niets aan de hand.

Het Suleiman

Een moslim van geboorte
ben ik, van Arabisch bloed,
den oemmah getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een slaaf van Allah
ben ik, vrij onverveerd,
De enige God Allah
heb ik altijd geëerd.
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 00:39

M.i. heb je Nederlands bloed door je aderen lopen als je je gedraagt als een Nederlander en de Nederlandse normen en waarden hanteerd.
Heeft niets met zuiver bloed te maken.

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 00:40

Joannes,

Never nooit niet!
:lol: :lol:

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 00:40

khalan schreef:M.i. heb je Nederlands bloed door je aderen lopen als je je gedraagt als een Nederlander en de Nederlandse normen en waarden hanteerd.
Heeft niets met zuiver bloed te maken.

Hoi Khalan, lang niet meer gehoord? Ben het weer eens helemaal met je eens.Hoe is het bij jullie nog niet ingesneeuwd? :lol:

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 22-12-2009 01:00

Limbogirl, ook dat meisje dat samen met mij op de rock and roll club zat is volledig geintegreerd.
We hebben uren samen gedanst, zij in petticoat uit de jaren vijftig. We gaven demonstraties door heel Limburg.
We dronken samen een pilsje. Ook rookte ze, net als mij. We konden lekker in ons eigen dialect ouwehoeren. Over geloof werd nooit gesproken. We genoten en amuseerden ons. Zij had ook geen lange tenen. Alleen als ik er per ongeluk op ging staan. Ze lachtte dan en zei niets, totdat ik een naaldhak tussen mijn sok en schoen voelde. Konden we de hele avond ons over bescheuren.

Dat noem ik geen integratie, maar volledige assimilatie. En bij dit soort mensen stroomt ook het Neerlands bloed door d ádren.
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 22-12-2009 01:02

Volgens mij moeten we om die vraag te beantwoorden naar een ander topic... Maar om het snel even hier te doen: Het is hier helemaal wit, zeker 15 cm sneeuw en schitterend om te zien. Mijn honden zijn m.n. snachts helemaal door het dolle want dan laat ik ze los uit. Mijn echtgenoot is om 21.00 uur vanavond naar zijn werk in Amsterdam vertrokken terwijl hij normaal om 22.15 uur vertrekt als hij nachtdienst heeft.

Dus wel behoorlijk glad hier, maar nogmaal, schitterend!

Plaats reactie