millieu-belastingen.

De vrije schrijvers
Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 09:19

ik gooi mijn afval in cocons bij verschillende flats in een andere gemeente.

Soef
opperhoofd
opperhoofd
Berichten: 8912
Lid geworden op: 06-10-2009 16:56

Bericht door Soef » 21-04-2010 09:46

Ik heb een jaartje terug toen de buurt hier zo op zijn kop stond met verbouwingen een extra grijze container gejat bij een leeg huis :lol: :lol:

Meestal heb ik met alle rotzooi maar 1 kliko , maar als het nodig is gebruik ik die reserve ook :lol: :lol:

Die ik dan op 2 verschillende verzamelplaatsen in de straat zet , de groene gebruiken we ( bijna ) nooit .

En sinds kort kregen we weer een enorme plastic zak door de brievenbus voor plastic , die had mijn vrouw wel gevuld maar dat ding stond me in de weg .

En ik heb hem zo in de grijze kliko gepleurd , ik betaal zat ze zoeken het maar uit .

Papier brand ik zelf weg met de allesbrander , en as in de grijze :lol: :lol:

Ze moeten het net doen als in Polen daar staan op loopafstand verschillende containers , papier , glas , plastic .

Als we daar zijn gooien we zakjes doosjes achter in de auto , en als je er langsrijd gooi je het er in .

Die bakken worden door de gemeente daar elke dag geleegd !

Enne belasting / heffing er over :lol: :lol: :lol: ik dacht iets van 50 Zlotty per jaar / per huis :lol: :lol: :lol: datt komt ongeveer neer op 11 tot 13 Euro per jaar .

Vuilnis ophalen daar mag je zelf bepalen of je dat wil , en hoe vaak .

Sommige mensen daar hebben ruimte zat , en graven een gat waar ze alles in gooien .

Zo niet en je laat ophalen , ik dacht dat dat neerkomt op 1 á 1,50 euro per keer . :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 10:01

Ja Ab, er zijn landen waar het voor veel minder kan en beter.
Bij m'n maat op Tenerife ook, staat zo'n grote rolcontainer op een parkeerplaats, wordt elke dag geleegd, voor 10 euro per jaar, en niks belasting zus en belasting zo.
Het blijven onder het mom van milieu ordinaire graaiers hier.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 10:49

Bij ons flatgebouw staat een gezamenlijke afvalbak voor normaal vuil. Papier kunnen we één keer in de twee weken klaarzetten voor de kerk.
Voor plastic en glas moeten wij (grotendeels senioren) naar het centrum, ongeveer tien minuten lopen hier vandaan.
Voor het groene afval zijn er geen speciale voorzieningen.

Ik doe alles in de gezamenlijk afvalbak. Ik heb namelijk ook gehoord dat uiteindelijk alles toch weer bij elkaar wordt gegooid, behalve het papier.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 14:14

jacqueline31 schreef:Bij ons flatgebouw staat een gezamenlijke afvalbak voor normaal vuil. Papier kunnen we één keer in de twee weken klaarzetten voor de kerk.
Voor plastic en glas moeten wij (grotendeels senioren) naar het centrum, ongeveer tien minuten lopen hier vandaan.
Voor het groene afval zijn er geen speciale voorzieningen.

Ik doe alles in de gezamenlijk afvalbak. Ik heb namelijk ook gehoord dat uiteindelijk alles toch weer bij elkaar wordt gegooid, behalve het papier.
Jacqueline, halen ze het plastic niet op dan?

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 14:27

Nee, bij ons wordt het plastic niet opgehaald.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 14:31

jacqueline31 schreef:Nee, bij ons wordt het plastic niet opgehaald.
Achterlijk. Hier moet je bij de gemeente van die zakken halen om het plastic in te proppen, en dan komt er om de paar weken een vuilniswagen
ze ophalen.
Ik dacht dat het overal zo geregeld was.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 14:46

nee hier ook niet hoor.

Joannes den Hollander
Berichten: 3100
Lid geworden op: 31-10-2009 00:25

Bericht door Joannes den Hollander » 21-04-2010 15:04

Ik gooi alles in de grijze bak. M.u.v. de kattenbakkorrels, die gaan in de groene bak. Maar ook maar puur en alleen omdat de groene bak veel goedkoper is.
Pugna Pro Patria

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 15:12

Ik breng het meeste glas weg,op af en toe n potje na.
Het plastic gaat tegenwoordig in n zak die ze ophalen,ik geloof elke week.Dat gooi ik net zo makkelijk in de grijze bak.
Mn papier gooi ik grotendeels in de papierbak en het tuinafval en etensresten in de groene.

De kattenbakkorrels gaan daar waar ik het het makkelijkst kwijt kan.
Ze moeten volgens mij in de grijze,omdat het niet verteert :?
Ik vind het prima zo,heb geen behoefte nog meer te scheiden.
Zeker niet als het toch op 1 berg komt :roll:

Plaats reactie