millieu-belastingen.

De vrije schrijvers
Gast

millieu-belastingen.

Bericht door Gast » 21-04-2010 01:33

Hoe meer ik mijn afval scheid , hoe meer belasting ik moet betalen.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 01:58

Paulus, mijn keuze stond niet in de poll dus wil ik het even duidelijk maken.

In Lelystad heb je een grijze kliko (huisvuil), een groene kliko (groente , fruit en tuinafval) en sinds kort een blauwe (papier). Nu heb ik gelukkig een grote voortuin maar de mensen die dit niet hebben in mijn straat die kunnen die bakken nergens kwijt dan direct naast de voordeur.

Hier in Lelystad is het ook zo dat alle kleuren bakken op verschillende dagen in de 2 weken geleegd worden.

Maar er is ons bekend geworden dat alle inhoud van alle ophaaldiensten op de één en dezelfde hoop gestort wordt.

Hoezo gescheiden afval.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 02:09

khalan schreef:
Maar er is ons bekend geworden dat alle inhoud van alle ophaaldiensten op de één en dezelfde hoop gestort wordt.

Hoezo gescheiden afval.
Klopt , Khalan ,
Mijn zoon heeft bij het GAD gewerkt , en die zij gooi gewoon alles in de grijze en klaar!
In Hilversum moest hij alles wat hij gescheiden ophaalde , in de verzamel bak van de VAM trein gooien!
Ook hier mee worden we weer opgelicht!


.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 02:12

Glas sorteer ik nog wel uit....maar ik gooi alles bij het groen , want ik vertik het om ook daar nog alles op kleur uit te sorteren!


.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 06:43

paules, in het Westland heb je nu ook naast de grijze voor

huisvuil, groene voor GFT. en blauwe voor papier ook een afvalbak voor

plastic. De plastic bakken zijn nu nog verzamel containers maar men is

van plan, vanwege groot succes, elk huishouden een eigen afvalbak voor

plastic te geven.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 07:24

Mijn keus in de poll stond er ook niet bij maar ik sorteer hier in Duitsland wel en waarom. :?: :?:
In Duitsland word je beloond voor milieuvriendelijk gedrag hoe minder vuil je aanlevert (wordt bepaald) door de grote van je ton des te minder dat je betaald.
Kijk bij zo,n stimulans gaan de mensen wel aan het milieu denken.
Alleen in dat graaierige Nederland niet want daar kennen ze de term belonen niet maar wel straffen.
En dan nog in Nederland zijn de reinigingsrechten een deel van de gemeentelijke belastingen en daar gaat het al fout.
Het is zelfs zo als ik hier kan aantonen geen afval te hebben zou ik in principe geen belasting hoeven te betalen en dat is in Nederland absoluut onmogelijk omdat dat daar verplichting is dus een belasting.
Het ophalen van huisvuil is een DIENST EN DUS GEEN BELASTING.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 09:00

reinier61 schreef:Mijn keus in de poll stond er ook niet bij maar ik sorteer hier in Duitsland wel en waarom. :?: :?:
In Duitsland word je beloond voor milieuvriendelijk gedrag hoe minder vuil je aanlevert (wordt bepaald) door de grote van je ton des te minder dat je betaald.
Kijk bij zo,n stimulans gaan de mensen wel aan het milieu denken.
Alleen in dat graaierige Nederland niet want daar kennen ze de term belonen niet maar wel straffen.
En dan nog in Nederland zijn de reinigingsrechten een deel van de gemeentelijke belastingen en daar gaat het al fout.
Het is zelfs zo als ik hier kan aantonen geen afval te hebben zou ik in principe geen belasting hoeven te betalen en dat is in Nederland absoluut onmogelijk omdat dat daar verplichting is dus een belasting.
Het ophalen van huisvuil is een DIENST EN DUS GEEN BELASTING.
Naast de gebruikelijke (dubbele) belastingen voor afval, riool en noem maar op, is door het scheiden van plastic de prijs wel omlaag gegaan.
We betalen per aangeleverde afvalcontainer, en doordat er nu geen plastic meer in zit, zijn dat er aanzienlijk minder.
Maar de overheden kennende, zullen ze wel met plastic heffing komen, ze lopen nu inkomsten mis.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 09:00

hier hebben we grijze bak ( kost je 5 euro per x dat ze hem komen legen )

en de groene bak. ( kost 4 euro om te legen )

en dan kan je nog een rol vuilniszakken halen 20 stuks voor 10 euro, als je een andere soort zak aan de weg zet nemen ze het niet mee.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 09:05

Havor schreef:hier hebben we grijze bak ( kost je 5 euro per x dat ze hem komen legen )

en de groene bak. ( kost 4 euro om te legen )

en dan kan je nog een rol vuilniszakken halen 20 stuks voor 10 euro, als je een andere soort zak aan de weg zet nemen ze het niet mee.
in mijn vorige gemeente ook, ruim 6 eur voor grijze, 5,50 voor groene.
Nu in een andere gemeente minder dan de helft!
Rara, hoe kan dat. Ik neem aan dat de afvalverwerking hetzelfde rekent voor iedere aangeleverde vuilniswagen.

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2010 09:13

jack schreef:
Havor schreef:hier hebben we grijze bak ( kost je 5 euro per x dat ze hem komen legen )

en de groene bak. ( kost 4 euro om te legen )

en dan kan je nog een rol vuilniszakken halen 20 stuks voor 10 euro, als je een andere soort zak aan de weg zet nemen ze het niet mee.
in mijn vorige gemeente ook, ruim 6 eur voor grijze, 5,50 voor groene.
Nu in een andere gemeente minder dan de helft!
Rara, hoe kan dat. Ik neem aan dat de afvalverwerking hetzelfde rekent voor iedere aangeleverde vuilniswagen.
Heel simpel lees mijn stukje reinigings RECHTEN :!: PLICHTEN zijn gewoon een ordinaire gemeentelijke belasting.
En de gemeente die het slechtst omgaat met het geld heft de hoogste belasting want het gat in de hand moet toch gedicht worden.

Plaats reactie