FRED SPIJKERS GEREHABILITEERD

De vrije schrijvers
Plaats reactie
Gast

FRED SPIJKERS GEREHABILITEERD

Bericht door Gast » 30-12-2010 04:48

Vandaag is bekend geworden, dat de klokkenluider sinds mensenheugenis Fred Spijkers volledig is gerehabiliteerd door een uitspraak van de rechter. Spijkers is van zijn strafblad af, zoals hij dat zelf omschrijft. Na 27 jaar te zijn gedwarsboomd als gevolg van staatsterreur, heeft de man eindelijk zijn leven terug. In zijn eigen uitspraken ontdekken we nog steeds een machteloze woede (“27 jaar naar de kloten geholpen door Defensie”) en dat lijkt ons ook wel terecht. Hij had al een netto schadevergoeding van € 1,6 miljoen mogen ontvangen, maar ene Van der Knaap (staatssecretaris van Defensie) vertikte om zijn medische kosten etc. te compenseren. En al vrij gauw kwam Spijkers erachter, dat het woord ”netto”, uitgesproken door mensen in strak pak en in rijksoverheidsdienst, exclusief de belastingdienst is, zodat er alsnog een aanslag “in naam der keunegin” van een soepele € 900.000,- in de bus werd gedeponeerd. Hoe dat uiteindelijk af is gelopen kan iemand ons wellicht nog even melden, wij weten het niet.
De pagina op Wikipedia leest als een spannend jongensboek en met veel ups en downs eindigt het dan met een goede afloop. Twee zaken in de hele affaire vallen de lezer op.

•In de eerste plaats is het verbazingwekkend te noemen dat de immer zo door iedereen gewaardeerde onderzoeksprins Piet van Vollenhoven zichzelf aanbood om klokkenluiders en dan met name Fred Spijkers ”bij te staan”. Persoonlijk zouden we deze zelfbenoemde super-scheidsrechter niet eens binnen hebben gelaten als hij op de stoep stond, maar dat is een ander verhaal. Maar of het lot het zo had gewild: de toenmalige premier van dienst Balkenende heeft zijn gehele gewicht in de strijd geworpen, om Piet van de zaak af te houden, zogenaamd om hem tegen zichzelf te beschermen. Balkenende, in combinatie met gewicht en een “eigen wil”? Daar moet meer achter zitten. We hebben de stellige indruk, dat een mevrouw, die toevallig ook in de regering zit te zitten, hard mee heeft helpen drukken om haar zwager op zijn nummer te zetten. Prins Piet haakte noodgedwongen af en mag voor straf niet in de Grote Kerk in Delft worden bijgezet, maar gaat gewoon ooit ergens de grond in.
•In de tweede plaats heeft Spijkers in 2003 van diezelfde staatssecretaris, die hem afscheepte met dat “netto” bedrag nota bene een lintje ontvangen. Afgezien van het feit dat wij het zonde van de moeite, blik en textiel vinden, is het verbazingwekkend dat de man dit heeft geaccepteerd. Zou hij dan toch nog geloven dat die Duitse moeke van amsberg helemaal niks van de zaak afwist, maar hem uit “respect” lid heeft gemaakt van de “orde van or…nasi…en nog wat”? Wij hebben werkelijk met hem te doen, want dan moet je dát ook nog meemaken en ondergaan. Hij kan het ding natuurlijk altijd nog tijdens een bepaalde gelegenheid in het kanaal flikkeren, is ie er vanaf. Inleveren moet je hem na je dood toch, zo gierig is mevrouw dan ook wel weer.
Alles wat Defensie deze man heeft aangedaan, is uit naam van een bepaald frommes. Want anders was er wel ingegrepen. Alle wetten, afspraken en consignes moeten wijken voor het bestrijden van onrecht, in dit geval regelrechte staatsterreur. Niets van dat alles, 27 jaar naar de kloten, zegt Spijkers met dank aan de majesteit. Die natuurlijk van niets wist. Of had ze investeringen in de fabrikant van die verrote mijnen gedaan? Wie het weet mag het zeggen, maar natuurlijk is er veel meer aan de hand. De dossiers blijven tot 70 jaar na Spijkers’ dood gesloten en dat zegt al genoeg.


Natuurlijk: Vuurwerk.....
En dan speelt er altijd nog het verhaal van de munitieramp in Enschede. ONDEUGDELIJKE MIJNEN

Hardnekkige geruchten blijven aanhouden, dat daar wat anders is ontploft dan Chinese voetzoekers. Het traineren van onderzoek wordt normaal gesproken beloond met een lintje of een leuke benoeming elders, we zullen het eens gaan volgen.

Voor Spijkers is het een pak van zijn hart, dat hij geen strafblad meer heeft. En hoopt daar nog zo lang mogelijk van te genieten. Wij hopen dat met hem, maar ook dat hij ooit nog eens mee zal helpen uit de doeken te doen, waar die 200.000 defecte en ondeugdelijke landmijnen zijn gebleven. Want een beetje staatshoofd wil duidelijkheid, maar die waar wij mee zitten opgescheept is op vakantie in Naziloche of wat koeien aan het aaien. En laat lintjes opspelden, in de geest van : “Ik weet er niets van….” Als het er op aankomt is ons staatshoofd niet thuis of onderweg, echter niet voor gerechtigheid of waarheidsvinding, maar alleen voor de eigen kassa.

POLL: Moet Nederland weer een Republiek worden? Is gras groen!?


===========================

door Abbel is de gewenste poll toegevoegd

Soef
opperhoofd
opperhoofd
Berichten: 8912
Lid geworden op: 06-10-2009 16:56

Bericht door Soef » 30-12-2010 11:33

Peter een poll kun je zelf ook aanmaken , dan kunnen wij ook stemmen ik heb het bij deze maar even gedaan voor je .

Desgewenst pas je hem zelf wat aan zukztrezzzz . :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-12-2010 15:37

Nederland is tot 1850 een republiek geweest. Met de gouden eeuw kwam alles

tot bloei. De handel teelde wierig en er werden hele steden gebouwd. Ik denk

dan aan de Amsterdamse grachten gordel. Waarom Nederland als Republiek

ophield te bestaan heb ik nooit goed begrepen. Eerlijk gezegd heb ik mij daar

nooit echt in verdiept.

Soef
opperhoofd
opperhoofd
Berichten: 8912
Lid geworden op: 06-10-2009 16:56

Bericht door Soef » 30-12-2010 16:35

alsjeblieft weer een republiek dan zijn we van die dure op en uitvretersbende af , ik vermoed zo dat een president ( wat van mij ook niet eens hoeft hoor ) stukken goedkoper is .
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-12-2010 16:58

Ab, het geld is natuurlijk belangrijk, maar de verafgoding en de poppenkast

is voor mij en alle republikeinen een ergernis. Als je in staat bent om een

heel volk te doen geloven dat je een afstammeling van Willem de Zwijger dan

moet men zich schamen.

Gast

Bericht door Gast » 30-12-2010 20:22

FEIJENOORD schreef:Nederland is tot 1850 een republiek geweest. Met de gouden eeuw kwam alles

tot bloei. De handel teelde wierig en er werden hele steden gebouwd. Ik denk

dan aan de Amsterdamse grachten gordel. Waarom Nederland als Republiek

ophield te bestaan heb ik nooit goed begrepen. Eerlijk gezegd heb ik mij daar

nooit echt in verdiept.
Ik kom hier nog op terug haha

Gast

Bericht door Gast » 30-12-2010 20:55

Dit zijn wel aangevers voor jou pmc, hahahaha

Plaats reactie